Sunday, August 10, 2008

Sendiri....

Pagi tadi, kami berpisah..sorang ke Penang dengan vivaku dan sorang ke Pt. Yusof dengan Unsernya..jiha mengalirkan air mata , sehingga sampai Parit Jawa..
kembak kembik..dia diam bila aku pujuk2 dan peluk dia, dan bagitau "ayah pergi Permatang Pauh 3 minggu sebab kerjalah...nanti ayah balik la...". Nabil ? Macam biasa , tak banyak cakap sebab "ayah dah janji nak belikan abang robot baru.."



Aku balik jenguk bapak , dia sakit kat kepala lutut..dia baring2 je. Nampak bapak bungah tengok bebudak datang, agaknya dia rindu kat bebudak tu..yalah dulu kan tetiap minggu bebudak tu datang...Mak pulak g ngantor Emi adik Izi ke Perak..sampai je bebudak terus bedal derian..3-4 biji derang abiskan.. kendian aku belah g Pt. Baru amek barang aku yang adik kirim pada mentuanya.



Aku balik semula ke muo dan sampai umah kol 3, sempat gak singgah Pt. Jawa
beli lauk sikit. Bebudak nak mandi kolam, aku bagi je la..bio la...Malam, lepas siapkan kuih untuk jualan esok, aku buat bunga fondant/sugarpaste bagi menisi masa lapang, sebab semalam masa g Melaka singgah kat Kin Hing Bukit Piatu, gitu gini aku habis belanja 230++...hehehe, kedai ni banyak jual barangan wilton, yang aku idamkan semua ada kat sini..apa lagi, sambarlahhh...wakakaka....

bunga untuk cupcake seseorang



antara fondant flower tool yang aku beli...

butterfly biru...keringkan dulu..RIP



mahal ni walaupun plastik , 40 ++



rolling pin ni pon mahal 26++ ..tapi nak guna, beli gak..skg aku tengah aim nak beli cake stand (untuk sewaan) dan digital scale...sabarrr...

Esok Bday aku yang ke 38...dah tua kan ? Tak de apa2 acara sambutan pon..habang pon jauh..sambutlah sowang2...

No comments: