Monday, September 19, 2011

Bila Nak Rajin??

Assalamualaikum...
Ya Allah...btl2 terabai blog ni kan? Kenapaa?mmglah kerja banyak..
plus skg tengah galak buat latihan intensif dgn budak2 bakal PMR..
masa ciput..tak leh nak suka ria mcm sebelum ni...

Arini tetiba rasa rindu pulak dgn blog ni..huhu...
rasa gatal je tangan nak menulis..
rasa gedik je nak mengupdate..
entah rasa ni berkekalan ke tidak...
hanya Allah yang tahu...

Dalam mengharungi cabaran sebagai pembuat kek separuh masa..
dah banyak suka duka ku tempuhi...
kena marah pelanggan..kena tipu..komplen tu tak yah ckp la
kena tikam dari belakang..(sakitnya ati, Allah saja yg tau..)
tapi semunya dapat ku telan dan dengan tenang ku tempuhi..

Sebagai seorang guru, banyak yang aku dah alami sepanjang 20 th ni..
berbagai ragam manusia dah jumpa..yang bendul..yang talam..yang batu..
yang lalang..yg tebu...yg biskut..yg sekam..semua ada...pilih je nak macamana...
aku selalu terpinggir dari senarai mereka kerana tenggelam
dalam duniaku yang tersendiri..kerap bersunyi-sunyian dalam gua
tapi tak penah terputus hubungan dgn alam cyber..

Aku mmg suka IT..aku bisa hilang jiwa dan merana
jika tiada 'buku nota' kesayanganku ini...
Kami ibarat aur dengan tebing...saling memerlukan...
tapi aku tak la smp tahap gila dan mabuk IT..
Sayang nak kelip mata gara2 menatap 'muka buku'
berchenta bagai nak rak dgn ntah sapa2 dalam Tagged..
berkicau dgn irama tweet burung ..
burung apa? burung murai....

burung apa? burung murai....

mm..apa aku melalut ni?
ntahhhh...saja2 je tulis apa yg berkelaruk dalam kepala ku..
buang sikit cas yang lebih...hahaha..

Gambar2 kek? Ada...nanti update e..hehe..
k lah..ingat nak melawat dan menyapu kat satu laman tu..
nanti kita dtg sini lg ya...adioss


2 comments:

شركة المثالي سوبر said...

شركة كشف تسربات المياه بخميس مشيط

Purva Pius said...

Dearest Esteems,

We are Offering best Global Financial Service rendered to the general public with maximum satisfaction,maximum risk free. Do not miss this opportunity. Join the most trusted financial institution and secure a legitimate financial empowerment to add meaning to your life/business.

Contact Dr. James Eric Firm via
Email: fastloanoffer34@gmail.com
https://urgentloanoffer22.blogspot.com/
Whatsapp +918929509036
Best Regards,
Dr. James Eric.
Executive Investment
Consultant./Mediator/Facilitator