Monday, May 26, 2008

Purple Rain

Tanggal 24 mei merupakan hari yang memenatkan...Pepagi kol 7.40 aku dah terpacak dkat kantin sekolah...tengok persediaan/aktiviti kak aloyah ..aku tengok derang seme tengah sebok dan kalangkabut menyiapkan bungkusan..masukkan lauk dalam periuk, cedok nasik dan lain2 lagi....aku datang dengan 3 kotak beso muffin coklat yang dipesan..derang angkat dan agih2kan masuk plastik bungkusan...

Aku bertolak ke MRSM dengan atilia dan fazira...bawak sebahagian muffin untuk dihidang dan sebahagian peralatan yang diperlukan untuk meja VIP. Siap setting gitu gini , kol 11.30 jemputan dan tokoh guru pon masuk untuk jamuan...atilia dan fazira pon melayan dengan penuh sopan..cewahhhh...


Siap je kemas2 kol 12.30 aku pon balik, kak loyah bagi lauk sikit dan aku dapat 2 bungkus nasi lebih yang diagih kpd guru2...aku hantar kat abang..sian dia kelaparan di office...aku rempitzzzz balik...sikit lagi sampai umah, ALAMAKKKKK!!!!! lupaaaaa nak ampirkan muffin kat umah bang amim (abang sulong ) aku kat Bakri Jaya tadi....Grrrr..marah aku dengan diri sendirik..sampai umah aku msj mintak maaflah nanti...


Pas tu aku kemas2 umah, ngamok sikit2 dengan budak2...suruh derang makan dan aku mandi dan terossss bantai tido..penat gilerrr...bayangkan, kat MRSMtu ada 4 tempat jamuan, jauh2 pulak lokasinya tu...menapak ke hulu ke hilir yang mana under jagaanku...Kat situ juga aku jumpa Hajah R....orang yang dah buat banyak fitnah dan tuduhan tak berasas pada aku di sekolah dulu...aku buat muka bodoh je...ala, ingat aku heran sangat dengan dia...Jawatan pengetua tu bukanle beso sangat...dan bukan naive sangat....dok kompol kat situ, mengalahkan orang yang diraikan...


Kelako pon ada..aku buat2 tak nampak dan tak kesah dengan dia..tegur pon malas..Masa aku jumpa kak Timah Shahdan..aku kata suewwww 1 hari sebab jumpa Hhj. R tu...kak timah kata dia pon sama...balik nak kena mandi bunga...wakakakaaaa.....Tapi bila dia nak keluar dari bilik jamuan VIP, eheh..dia hulur tangan salam dengan aku..aku sambut je...kalau dia tak hulur..aku pun tak hingin nak hulur...


Kenapa aku benci sangat dengan HR ? Sebenarnya aku tak benci dah dengan dia..cuma aku malassss nak berbaik2 dengan dia...cukuplahhhh apa yang dia dah buat pada aku, fitnah aku macam2..malukan aku.. satu muar tahu siapa Hjh. R.....Nama je Hjh, tapi hati dan mulut longkang....Dahhhh!!! Malas nak cerita pasal pompuan meno tu....


Haaa, petang tu aku mulalah deco kek Sha @ Fatin untuk majlis tunangnya 25/5 esok...dia nak tema purple...honestly, aku jarang buat buttercream warna untuk body kek, kecuali ada request...Sha nak tema purple + putih...aku deco sehabis baik...inilah hasilnya..yang tulisan2 tu aku pandai2 tambah..tapi sha suka...oklah tu. Aku cuba cari roses putih..mana ada..kalau fondant mungkin ada, ala..pink pon rasanya boleh masuk...pas tu sha kata ok..
Dalam dua minggu ni banyak sungguh kek dan Cupcake yang aku deco dengan tema purple..ramai pulak yang minat dan mintak purple...layannnnn je...


punyalah ghisau nak masukkan kotak ni...



gambo ni senget dengan sendirinya...tah le tau tau ngape...

No comments: