Monday, April 28, 2008

Housewarming Kenduri D'Mutiara Rini...

Sabtu minggu lepas, aku sekeluarga pergi ke rumah iza kat Mutiara Rini sempena kenduri masuk rumah baru..Aku bertolak dari muo dalam 9.30 pagi, bawak kek sebiji jek...sampai di batu pahat berenti kejap sebab anak2 nak makan buah..beli buah potong2..betik, jambu, tembikai dan kiwi.



Aku beli sesikat pisang berangan sebab hero aku suka beno..pas tu aku jumpa pulak buah markisa @passion fruit...aku beli 3 biji...saja nak cuba. Masuk keta, jalan balik...ikut jalan lama ..BP pontian je...jimat duit tol, mata pun segar je dengan pemandangan yang banyak.....



Akhirnya, aku sampai ke rumahya...wuiyooo..pago penuh bunga2..pintu otomatik...alarm...lampu bermacam pesen...wc spesel...hemmm..

cantik... yelahhh orang ada duit..semua boleh buat kan...Aku tak kesah, tumpang gembira dengan kejayaan nya...




Tuan umah Poji kecik dan Iza....


Lepas makan tengahari, pukul 3.00 lebih aku dan habang g bandar JB..tumpuan utama ke Ming Huat kat sebelah Crystal Crown...borong2 barang2 kek , tak sedar habis dekat 200.000...pas tu jumpa kawan lama...ngok ngek ngok ngek , balik umah iza dah maghrib...mandi semayang..dan siap2 untuk kenduri...makanan pon datang....dan kemudian majlis kenduri dimulakan....




ngape tu...haaa, orang kan dah cakap jangan nakal2...kan bertelur dahi tu...




Keluarga bang alit...bujang dia mun'im dan asmak je tak de..




Majlis kenduri dah bermula..




abah dengan anak...tengah pujuk soh berenti nanes....




Makcik aka mak poji....



Masakan untuk malam itu..lomak cili api keli , ayam goreng, sayo goreng, buah2an..kuih 3 jenis.....




Roti jala n kari ayam , tako , cara, Bubur abang pon enengg....



hapelaahh keja ko ni...amek gambooo je....(bapak aku cakap tu)




Muka boring hero aku...ngantuk nak tido, tapi tempat x clear lg..




kazen haku yang tough..gagah..macho..hensemm...tengah jumpa mak sedaranya..




wak onji sedang mengayakan keenakan buah2an tempatan...




3 hero bertemu..Mun'im..Naim dan Nabill...tah apa yang derang bualkan..


gambar ramai2 sebelom balik...haku amek gambo je laaa....

2 comments:

PINATBATE said...

Cantik rumah Iza ceria jer..Tahniah.mudah-mudahan keluarga cguct GUYUP SELAWASE....

Ct said...

Aminnnnn...mekasih pinat...mmg aku mentingee ikatan kekeluargaan karo adik beradik kok...nek rene..mampir yooo...