Sunday, April 4, 2010

Pulut Kuning Menyambut Menantu

Assalamualaikum...
Ni bukan pertandingan tangan gebu,
jauh sekali nak tayang barang kemas
(sebab aku mmg takdek..hahah)

Ni cuma nak tunjuk hasil percubaan mautku,
buat roses dari kentang rebus lecek untuk menghiasi
pulut kuning 2 tingkat yang ditempah oleh
Pn Khatijah Ibrahim untuk majlis menyambut menantunya
hari ni.

 
Roses kentang ni ai guna wafer cone,
mula2 pakai ketulan timun, tapi licin sgt..
asyik melurut je, so ai tukar la..

 
 
Masa kak Khatijah cakap nak pulut kuning sebagai ganti kek, aku dah terbayang dah apa dan macamana nak hias , pergh..
macam2 yang timbul..sampai semak samun dalam kepala..
tapi pk2 kalau semak sangat tak cun la..so hasilnya
setelah ditimbang kilo cam ni la...

1st tier pulut kuning yang dilapisi dengan serunding ayam,
pas tu tambah semak samun dengan bunga lada merah, dan daun kulit timun..sedikit anise star menambah seri...





Yang ni 2nd tier..



suka tgk bunga lada ai tu kembar mekar gitu ,
 tapi bab daun dari kulit timun tu,
mintak mahap la yaa..akak ni kerass tangan...




bila dah naikkan jadi kondo 2 tingkat..hemm..boleh tahan juga..
kalau teringin, tempah le dengan Ct Bakery..sesuai utk semua acara..

5 comments:

mamarempit said...

kak...cantiknye...ajo buat :P

Misz Sephia said...

wah, tempah pulut kuning pon sodap juge ye, kak CT

~*ca*~ said...

SALAM CIKGU...AMBOIII...LAWANYER...SOK-SOK KALAU TERCAPAI HAJAT LEH WAT PULUT KUNING CAMNIE ARR..

Ct said...

mama, boleh aja nak ajo..

misz sephia - sekarang ada banyak pilihan , nak kek atau pulut kunyit

CA - hah, nanti bila tiba majlis tu buat le pulut kuning kondo 8 tingkat ..hahahaha...

Anna said...

Great idea kak..roses dari kentang lecek. Tak penah dengar lak. Anyway mmg cantekkk roses tu :)