Wednesday, July 15, 2009

Secebis Rasa Di kongsi Bersama

Hai...banyaknyaaa sawang umah ni..macam umah hantu la pulak..
theee...bukan le kita ni tanak update..tapi tuntutan kerjayaku membataskan segalanya..cewaahhhh...plus server strymx yang super SIPOT dan rubberband....huh..cakap pun tak guna, tembak pun tak kena..korang bayangkan la, nak naikkan gambo 3 keping pon amek masa lebih 15 minit..tu kalau berjaya..kalau tak , ulang lagi..dan lagi..dan lagi..dan lagi..sampai naik lebam jariku yang comelss ni..

Hari ni aku geram dan hilang sabar aka naik hantu...
mana taknya..tengah aku syiok2 mengajar..tetiba aku dengar bunyi mesej masuk dalam hp..dan aku tau ia bukan hp aku..
Aku apa lagi terus gerak dan check..sorang minah yang boleh tahan
le kekwat n gediks dah biru muka..maka terjadilah adegan tarik menarik..bukan tarik tangan..aku mintak dia tak nak bagi..
bila dia tengok aku naik angin, baru dia bagi..siap nangis merayu2..

podahhhh...ingat aku ni boleh dibeli dengan air mata kaa ?
Aku amek hp tu..pandaiiii, dia dah matikan dan ada security no..
aku soh dia bukak..dengan terpaksa dan sebal dia bukak gak..
bartalu2 sms miang dan gatal masuk...tah dari mana2 jantan..
yang pastinya, jantans tu semua budak sekolah aka hingusan..
yang cuma tau mengatal nak test market dan usha aweks je..
sedangkan segala2 keperluan hatta topap dan seluaq kecik dia pon
mak bapak derang jugak yang support..lagi tak sedaq diri...

bila aku bukak beberapa sms..Ya Rabbbiiii...
isinya " baby..manja, sayang , rindu..dan banyak lagi perkataan xxx
yang membolehkan aku membayangkan apa yang terjadi sebenarnya
antara 2 budak biang kirik tu...adehhhhh..berdiri bulu romaku...
anak2 sekarang..PMR pun belum lepas...

Pas tu bila aku g kantin , balik nak pejabat..otw tu aku nampak
ada kelibat orang kat bilik aku mengajar...
laaa..rupanya budak pompuan tu selongkar bilik aku cari hp dia..
hehehe..tapi sorrylah ya , mmg takan jumpa...
budak tu diam dan menangis nangis mintak aku pulangkan
hp dan simcard dia..mintak maaf lah ya..nak mintak jumpalah lembaga displin dulu....

kekadang aku pelik , ngapelah mak bapak derang ni tak nak pantau
anak dia buat apa...mmg kita tau sebuk kerja..tapi anak tu kan
t/jawab kita ? Skg ni nampaknya semua serah bulat2 kat cikgu n sekolah..guru pada sesetengah ibu bapa sekarang tak ubah seperti penjaga nursery..dari sekecil2 hal hingga sebesar2 perkara semuaaaa atas tanggungjawab guru..kuku, rambut, gigi, pakaian, hpsemua guru kena awasi..kadang2 abis 1/2 masa p&p dek kerana benda2 ni saja...
abis mak bapak buat apa ? bg anak makan, duit , hp dan topap aja ke ? Takan tak nampak kesalahan dan kesilapan yang anak buat? Bila kena panggil marah2, serang cikgu..

Bukankah sepatutnya peranan utama mendidik anak bab sahsiah diri adalah di bahu ibu bapa ? kita ni membantu dan menambah mana2 yang kurang..tak taulah apa menataliti sesetengah mak bapak sekarang..

No comments: