Sunday, October 12, 2008

PMR

Hai..esok dah nak PMR !! Kecut perut aku mengingatkan anak2 buah ku....mana tak nyer, kita jaga 9 kelas....bukan sikit umat tu..apatahlagi minggu lepas masa buat revision dan perbincangan derang masih ada yang nampak blur2 ayam je...tu lah yang menaikkan darjah kesusahhatian haku ni...takutlah..mmg derang dah diberi bekal yang secukupnya..
tapi apa nak buat, hotak derang juga yang nak menghapal/mengingat...bila dah sampai tahap ni, tak dapek den nak nolong nyer lagiii....

Ingatkan masa PMR ni bolehlah haku ada bersama..boleh lagi jawab2 kemuskilan yang derang kemukakan..tapi rupanya haku kena menjaga anak2 dari sekolah laen...alemakkk!! Nak tolak tak boley...ikut sajer la..

Masa taklimat tu ari, KP dah bgtau..tak leh cakap, tak leh baca..sentiasa kena round2, no call/sms..tak leh berenti kat budak lama2..tak leh tengok kertas soklan..tak ble..tak ble..tak ble..adoiiilaaa...mumettt....haku pulak cepat bosan kalo tak ble baca..atau sebahagian apa2 yang disebutkan di atas. Pas tu kena pakai kasut yang tara munyik...aiyaaaaa...tarak munyik kalo kaki ayam jugaaaa....hemppp....


Kepada Anak2 didikku..sekiranya kalian terbaca coretan ni...(walaupun ari tu saya dah bg pesanan berbakol2..ni nak cakap gak....)

Berjuanglah..Berjuanglahh....berjuanglahhhhh....ke lorekan kertas OMR terakhir....jangan mengalah...berusaha..kemudian bertawakal barulah berserah...

Pastikan:

1. Tido cukup , tido awal selepas ulang kaji terakhir...jangan pulak korang membuta je 24 jam....

2. Jangan gatal2 nak merayap/beraya lagi...lepas PMR lantak engkolah nak tonggang tebalik.....

3. Jangan nak merempit/weekang/weelie......superman pon tak boleh...naik motor dengan sopan santun je kalau terpaksa...

4. Kalo korang ada boyapren/gurlpren..putus sekejap..jangan ngegada nak sms/call..rindu/saang/cintan tu sepak tepi dulu....

5. TV/Radio kena kurankan...Sim HP kena simpan..kalau tak ble, anto kat saya..ble saya tlg simpankan.....

6. Dok umah..tumpu ulangkaji...baca/tengok kertas2 contoh soklan yang dah sebembat saya bagi tu...jangan le study je sampai langsong tak menolong mak korang plak....

Hokeyyy...cau chinchau......bbaiiiii...

Sekian, pesanan dari penaja.....kalau korang fail gak (semuga dijauhkan Allah), tak taulah saya nak buat lagi.... :-(

4 comments:

dilaOHdila said...

OOOH PMR
anak buah ku sing twins ki pun PMR gak kak. Mudah2an sempurna perjalanan anakanak adik2 yang nak ambik exam arinih

Ct said...

yalah dilla..akak kecuttt perutt sebenarnya..tak tau mana gaya hasilnya nanti... Insyallah, Harap2 semenyer bagus...

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

owh..bagus tol cikgu ct nih....misti ramai student sayang kan? mudah2 anak2 murid akak akan diterankan hati memasing..ameen.

Ct said...

zana..bagus ke ? hehehehe...akak cuma jalankan keja akak je