Sunday, October 5, 2008

Selamat Hari Raya (Part 1)

Salam Aidil Fitri 1429....Hari raya telah disambut oleh semua umat Islam di Malaysia pada 1 oktober yang lalu. Pada permulaannya, habang misai ajak balik kg pagi raya...macam tahun lepas, kami bertolak balik ke Blackwater kol 6.40 pg..dengan bekalan punjungan yang mberengkut....

Tapi tah hape hangin dia , tetiba je ngajak balik umah dia sehari sebelum raya..dia kata kol 4 mesti dah bertolak..bertekak le kejap..bukan takmo balik..tapi mmg dah plan balik pepagi ghayer...boleh le siap2 bawak punjungan..tapi kita ikutlah cakap laki kita tu...tukaq lah plan.

Pagi senin dah terpacak kat paso PJ..beli segala nika, balik kemaskan pape yang patut..pepagi selasa kita dah mula merebus ketupat..rendang daging, ayam kicap, paru+hati goreng pedas dan lodeh...siap masak kol 2.30 , terus pack2..kemas2 dapo n barang2...kol 5 dah kat atas jalan...Munjung sana sini..sampai umah mentua dah tiba waktu buka. Malam2 tolong apa yang patut.

Pagi raya, buat apa2 yang patut..siap2 tukar baju dan dimulakan upacara bad'han (mintak maaf) dengan makpak mentua dan arghhh..malas nak cerita..layan je la gambar2 ni...




kakak kena dera pasang langsir..siap manjat2...




Pagi raya..Cik Han aka Sukun tu tengok tok mat ka?
cik ucin plak macam cari cicak kat atap je..





Anak daraku...Najiha happy dah dapat duit raya dari ayah..
puasa sebulan cukup ooo...respek...



Tah apa yang cik han bgtau cik chom tu...termenung nabil dengar..




Tok Mat Dan Tok Yah dalam acara bad'han..




Adam dan Arman n t geng tengah bz kutip duit raya...





anak2ku...Najwa, Nabila, Nabill dan Najiha








Abang dan adik yang bangga sebab puasa cukup sebulan







SENARIO PERTEMUAN KELUARGA BANI HASHIM DI PT. NO 3


TARIKH : 1 Okt 2008/ 1 syawal 1429

masa : 12.30 - 2.00 ptg




4 dara Mak Enon serba biru turqois




wani , iza, muaz, kak wa



Si Baju hijau forumer tegar di forum Cari..teka siapa dia ?








tua muda saling bertemu...terjalin ikatan yang satu




bby Muaz nyompret....



Wak piah siap lelap..penat sangat kemas umah ke?


Amai mentennn je...tengah kena Chiku tu..






Group Wak Hj Salipah P. No 6












Kak Azmah n anak2..ramai yang tema baju biru tahun ni...





ramai kan anak cucu Aruah Yaie dan nyaie







Pengacara majlis - still bachelor









Sesi bergambar...ni sebahagian sahaja...










Koleksi Gaya Tidur Petang Di Aidiffitri Setelah Kepenatan






Aqram









Nabila






Aniq aka Samseng








Bby Muaz n Poji kecik







Bby Muaz dengan gaya tersendiri







Tukar posisi pulekkkkk....








Mun'im




Wak Fauzi..the goutman..


Nazir



Mudah




Habang Misai





Wak amim..tidur dalam imannnnn

6 comments:

PINATBATE said...

fuyyooo...ramainya...:)
gaya tidur dalam iman paling menawan..

hehehe..dapat nengok gambar muor dan anak-anaknya..blekk tak datang ker..

Ct said...

wakakaka..tulah pinat, bila kita amek gambo bapak siap sound..apehal ko ni amek gambo orang tido....

Blek tak datang..dia bz beraya degan orag ostolia...hehheheehee

yumy said...
This comment has been removed by the author.
sheme said...

kak, yg baju ijo tu sape?koko ke?

Ct said...

she..teka2....waakakaka

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

hahaha...lawak la kak ct nih...wak amim tu mimpi aper la agaknyer sampai senyum2...hehehe