Thursday, January 7, 2010

Angin Barat Sedang Bertiup...

sakit kepala  ...

sakit Hati...



aku pun tak tau....

apa sebenarnya yang ko mau..


kedudukan yang tak menjanjikan apa2 ni

bukan aku nak pun...

apa yang ko gigih sangat nak buat kacau tu ?

ko rasa jeles ke ?

Ampuu , bodek, kipas tu bukan  sifat diri aku, k ?






Tapi prinsip hidop aku ialah

kalau orang dah bagi tanggungjawab...

aku akan buat sehabis baik...

dengan segala usaha dan kudrat yang mungkin....

itulah namanya tanggungjawab ...





kalau korang tanak bertanggung jawab,

tu korang punya hal la....
sebagai kawan aku cuma tegur mana yang aku nampak tak betul je....nak terima @ tak
terpulanglah......





tapi ingat...rezeki tu akan
mengalir dalam darah daging keturunan kita....
kalau nak kerja senang...
janggan jadi cikgu...jadi towkey...
keja sendirilah...
nak melingkop ke..nak lambat ke....
tanak buat keja ke...
lantakkkk!!!



tapi ngko jangan nak menyusahkan orang lain,

ada faham ?


Kalau ngko tak nak buat keja tu,

senang je....

bagitau bos....

habis cerita kan........

kalau setakat berani cakap kat belakang je ,
apa guna ? Kata hebat ?






ko tau apa aku nak?
Haaa, ni aku bgtau....

aku cuma nak jadi sorang guru (biasa) yang baik,
bertanggungjawab terhadap semua tugasan yang diberi...
berkaliber dan berjaya menghasilkan produk yang
bakal menjana kejayaan sekolah dan negara....
dan paling penting, aku suka dan iklas nak mengajar....



aku juga tanak simpan rasa dalam hati...
buat apa ?
memusnahkan diri...
silap2 nanti kena attack pulak dengan darah tinggi...

na'u zubillahi min zaliq 



aku lebih suka tulis kat sini...
nasiblah sapa terasa, kan dia yang makan cili....



3 comments:

Shida said...

Go go go Kak Ct, ku kan setia menyokongmu dari belakang....

Hayati said...

kenapa ni ct?

Ct said...

Kak yati , gerammmmmm sangat dengan sebilangan manusia ni..sakit ati bila kita berada ditempat yang atas sikitttt je dari dia...sengaja nak mencabar dengan buat benda2 yang menyusahkan kita...kita tegur je, macam2 dia buat untuk protes...

shida, TQ akak mmg tanak simpan/pendam2 sendiri skg..haku bold aje....