Sunday, January 17, 2010

Cerita Derita Dari Hospital Muar




Ini kazen aku, Mohd Aspar Rakimin yang duduk Pt. Jawa kat area Asam pedas jetty kuala Pantai Leka tu...Dia telah mengalami kemalangan jalanraya pada subuh isnin yang lalu sewaktu dalam perjalanan ke tempat kerjanya di Melaka. Dia ni keja bawak lori, jenis apa , maaplah haku tak taw....

Apa yang is3 dia Nor bgtau, Aspar ni kena rempuh dari arah depan dengan satu kereta cina yang mabuk dekat Pt. Hj Ali muo. Kazen aku ni terpaksa menahan kesakitan berjam2 lamanya sebelum bomba muo dapat lepaskan dia yang tersepit di tempat duduk pemandu...bayangkan dia kena dalam kol 6 pagi..pas org dpt tau, call tu bomba ambulan dan hanya dapat bawak spital kol 12.00..mau dia tak siksa...org bgtau dia merayu merintih soh org tlg kuarkan dia...tapi derang tak de peralatan...cina mabuk tu pulak larik tinggalkan keta...tu yang orang2 hangin sey...kalau ada kat situ, ,mau mengelupoo kena belasah kot...dah ko nak mennonggak arak tu ko nyer pasal aa, yang ko bawak keta tu sapa soh?? dah macam ni, kan menyusahkan orang lain......kazen aku ni ada 3 lagi anak sekolah nak tanggung...sapa nak jawab tu ?


Syukur Alhamdulillah, keta tu tak meletup..dengan tangki penuh petrol ...keta tu dah kata nor jadi cam besi buruks..boleh jual timbang kati je...




Kesian betul aku tgk , tulang tangan kiri patah 2 , tu yang kene semen. Tulang peha hancur...minggu depan ni doc nak oprate masuk besi, Rm 800 kena bayar...tisu paru2 luka dan terkoyak sikit..Lidah dia hampir putus , dah koyak sana sini...nak cakap pun tak ble...doc jait sana sini.masa ni dia lom ble makan..bubur pun masuk 2/3 sudu jek..gg depan atas seme ranap...aduhai....

series, aku tau baru semalam...masa nor call aku tengah golek2 atas padang , yalah kami kan semalam kusus olahraga kat stadium..terperanjat katak aku...ptg aku balik kg, dan pagi tadi bawak sekali mak dengan kakak g ziarah....bapak pulak sakit lutut, so dia tanak g....






Kaki tak leh gerak..gantung air 4 kg nak bg betul balik...lepas oprate kali pertama, 6 bulan lg nak oprate ke 2 untuk masukan sebahagian tulang punggung ke dalam tulang paha...tak leh aku nak bayangkan....Sabarlah ya aspar...nanti kalo dah kuar spital, aku datang umah ya..kita ngeteh sesama....

Aku galat  bila nor bgtau, aspar terkilan bila aku dan hb tolak ajakan dia ngeteh masa kami jumpa at paso mlm Parit Jawa 10 Jan minggu lepas . Bukan aku tanak ngeteh dengan dia, tapi masa dah petang sangat..aku nak balik muo...budak2 seme kat umah...jadi aku terburu2 nak balik...sian kazen ku tu...selalu kalau kami jumpa kat PJ, mesti g ngeteh sama2...sorrylah sgt...Aku doakan ko cepat sembuh ya, dan pulih spt sedia kala....






Ha, yang kepala benjol ni student aku, budak fm 5..katanya dia somersout masa tengah merempit kat Tg. Agas sabtu smlm..berlangar dengan awek 2 orang naik moto..tah2 dia tengah usha2 awek tu kot...hahahaha... dah jatuh, kan tau sakitnya kan? Len kali naik moto tu bebaik sikit ya...macam yang Cgu Ct cakap, Berhemah, sopan santun dan pandu ala2 kontrol hensem...semuga awak cepat sembuh ya....taun ni nak exam SPM tu....


4 comments:

Kak Lia said...

takziah pd en aspar & kuarge...

dak yg sommersout tu...huuu..len kali nk merempit..bljar ngn mamarempit tau.... ngeee

Shida said...

Semoga kazen akak cepat sembuh. Sedihnya....

Ct said...

Tq la korang doakan kazen akak ya...

Anonymous said...

eh..gamba adik aku tu..sesedap cakap adik aku merempit...tak tahu cerita jgn la buat cerita...yg dia belanggar tu bukan awek..tp cikaro..gemuk, badan macam tong drum!!jgn nk mereka cerita kalau tak tahu..kami boleh sue sape yg buat cerita ni..memalukan adik aku!