Monday, May 18, 2009

Guru Pembina Negara Bangsa



masih fail nak buat rose yang cantik..more pektis aaa pas ni...










Ini sebahagian dari tempahan kelas jwa untuk sambutan hari gurunya semalam..katanya nak bg2 gcu yang ajar kelas derang..TQ gurl..sebab repeat order dengan Ct Bakery...


Ada orang cakap kat Malaysia ni banyak sangat sambutan perayaan..ada Hari Guru, Hari Jururawat, Hari Pekerja, Hari Ibu, Hari Bapak,Hari Bumi , Hari Belia dan banyakkkkkk lagi...Tapi secara peribadi, aku suka..Itulah indahnya Malaysia...dengan adanya hari2 macam ni..orang akan lebih ingat...



Ramai orang kata, tak yah lah sambut hari ibu tu..hari2pun boleh dianggap hari ibu..pada aku hari apa pun yang ada, selagi dia tidak bertentangan dengan akidah dan syarak, aku turut merayakannya walaupun tak beriya-iya. Valentine day pun aku terpaksa rayakan.oppppssssss...bukannn sambut valentine tu..tapi birthday anakku..Nabila aka budak taiklalat jatuh betul2 pada hari tu...abih , nak buat camno...cuma satu je, setiap kali sambut hari lahir anak2, aku mmg tak delah buat kek berlilin2 tu..n blow the candle ke hapa...aku juz bg kek soh cgu bagi2 kat kawan2 jek...dengan niat sedekah je...(tapi aku tgk aka orang ckp bab agama berdegar2..anak2 dia sambut besday siap blow candle n wish lagik..abih camno tu ? Cakap tak serupa bikin ke..?)


Tapi itulah manusia..ada orang cakap - "I tak makan kek melayu, kek melayu ni tak up to the standard ..keras , tak sedap...bla bla" ..kekonon nak tunjuk la dia makan kek SR atau kedai2 kek beso Cha je..Kelas konon...tapi bila jamuan, ada kek. ehh..makan gak..sepinggan penuh lg..yang sedap siap keruk dari board masuk pinggan..Wakakakaka... ni benar2 kejadian di depan mata..haaa, sapa nak jawab tu...?

2 comments:

PINATBATE said...
This comment has been removed by the author.
liza othman said...

macam pernah dengar je perkataan tu...... takpe lah kak ct janji kte buat yang terbaik insyallah