Tuesday, June 2, 2009

What A Wonderfull World


Waktu senggang 2/3 hari ni penuh aktiviti..selain aktiviti memenuhi undangan jemputan kawin dan mengopakkan poket dengan beli banyak stok makanan..yalah, budak2 berempat ni kalau cuti sekolah asyik cari makannnnnn je kerjanya..pagi dah sarap nasik lemak @ nasik goreng@ bi hoon goreng, jap lagi kol 10 dah bising2 g dapo cakap lapooo...jadi waktu2 cenggini stok makanan kenalah banyak...

Aku sempatkan diri mengadun fondant , mengelek , menerap dan membentuk bunga2 mengikut permintaan dan tema pelanggan yang menempah kek mengikut acara seperti bertunang, berkhawin dan sebagainya..gelek, terap..ecehhh..sama je bunganya..blossom la, daisy laa..haku bosan gak..
jadi haku gatal tangan cuba buat bunga2 lain..rose esp.

Rose ni susah sikit, memula aku guna kaedah picit dan ribbon rose je, tapi tangan ni gatal pulak nak buat roses lain..yang ada rupa macam rose laa, wakakaka..puas aku telek, belek, search flickr , tenet dsbg..akhirnya..dapatlah aku hasilkan bebunga tu...


Daisy in da making..


white blossom aka sakura

bunga tak de nama..wakakaka...



lilac and purple..


yellow roses hasil keras tanganku...





bee cumil...puas haku telek2 contoh kat tenet..baru jadik..bangga aku bila anak2 ku excited..

No comments: