Monday, July 14, 2008

Sepagi di Kgku Yang Permai

Seperti selalu , aku balik kg lagi...tengahari sabtu aku bertolak balik dengan budak2 je..habang keja..x kesah la tu..dah biasa. Aku janji dengan mak nak antar mak g jemputan ke Kg. Sg, Keluang Darat kat Rengit , selain aku, mak, bapak dan kakak pun ikut sama . Alia bawang putihhh dengan jiha pon membontotlahh....belum separuh jalan , dua orang ni dah zzzzz....

Sampai kat umah kak nor anak pakde Talib dah kol 4.00++...borak gitu gini, balikk. Singah umah sorang lg sedara , wakakaka...asyik gelak je..dah pakde tu nek ngomong nguyokeee wae...mane tak gelak sakan...upanya mbokde tengah tak sihat...pas borak2 kami tolak balik kol 5.30...Kalau kg Sg Keluang Darat tu, bapak mmg ramai sedulur...ada yang nama pakde Ganong , pakde basiron dan ramai lg..pendek kata kalau sesat mmg tak kebulur laaa...

Pas tu bertolak balik, lalu depan umah bang Maulan kat Pt Raja pon tegakkk je. takut terserempak , nanti kang dia marah aku tak singgah...hehehe...sampai BP dah kol 7 , mak ajak makan..makan la kat Idaman tomyam..fuyoooo...sedap , kaww giler tomyam dier...balik singah semayang kat peserai, terus balik umah..

Esok pagi , aku buat sapan sempoi je , goreng karipap dengan nugget je, sebab kakak dah buat nasik lemak lebih...hehehe...senanggggg keja. Pulak tu malam tadi habang balik kol 2.00 pg , pepagi dia dah bangun , sapan dan balik air itam sambung duty dia, aku ?? Merayap le ke paso semerah...jenguk2 kat Kedai Makan Seri Melor , tengok2 mana taww ain@ koko tu ada situ..boleh usha...
syok gak dah lama tak merempit..test power skill ada lagik.....siap willie dan weekang pulak tu..pecaya ? Jangannnnnn...har har har....


Balik umah, aku merayau ke kebon, biasa aa, ni mmg aku nyer kegemaran..belasakan neng kebonan..ngolek iki...



pokok maggis seng ambruk..



dapat 8 biji..layannnnnn....




tengok ni...dikkk...woi best ooo....


pas tu tengok bang din bawak balik ni...banyakkk...pas tu kakak kopek 1 biji mateng, kopyorrrrr...walahhhhh...enakkk..cecah kicap..tapi pas tu aku lidasssssss.....araghhhh...aku mmg tak tahan makan nanas mentah2 gitu..



pas tu aku cari ni, banyakkk,,makan masam2 manis....


Tengahari , siap2 nak g jemputan ke umah Lek Bibah kat Pt. No. 3 , dia ngawinkan anaknya si yani...kira dia ni sepupu dengan aku laa...isteri aruah pak sedara aku , Aruah mak sedara aku (adik bapak ) ninggal, lalu aruah pak sedara aku nikah lg , dapat 4 orang anak...



sepupu2 kalau dah jumpaaaa.....kecohhh...


Mak dengan midah , isteri kazen aku..


ni anak2 sedara aku...si Rina , Ass dan isteri atan...



sebahagian lagi kazen2 aku di anjung...


Nah..ni mantennya...Yani....cun dan nyempluk kan ?



bontrotnya....

3 comments:

anir said...

tang banyak2 gambor yg ada, aku takleh tahan nengok bontrotnye...
rasa lapor lak pagi ni..

Ct said...

lapo nengok bontrot yaaa...
caye x..akak tak makan pon kat umah ngantin..bz borak2 dengan kazen seme..dah lama x jumpa

Mya said...

buah ape yang bawah nenas tu ek?

bontrot..hahah..lama tak sebut..saya ni jawa gak..tapi x reti nak cakap..paham pun kurang..tapi mak bapak atok..kalau amik exam bahse jawa , pass..cucunye je tak ditauliahkan....