Saturday, June 7, 2008

Apa yang dibeli ?

Hah...itulah beberapa soalan dari rina dan pinat...banyak juga barang2 untuk baking yang aku beli di Shah Alam dan Sungai Buluh hari tu. Dan majoritinya aku tak dapat di Muar..kalau setakat bunga keropok tu kat sini memang ada, lain dari tu..nan adooooooooo....kes kes kes....


Antara peralatan yang aku beli ialah acuan...bukan kat sini tak de acuan kek...ada, tapi reganya mahaiiiii nak mamfusssss....sak sen goeng ora kenek di ongkek....dah jumpa yang berkenan dan harga berpatutan, aku rempat aja laaa...aku kenan jugak dengan acuan kunci dan gitar, tapi fuluss sudah bulusss...simpan niat len kali laaa....



tengok hak acuan je...yang selerak2 kat bakang abaikan..



playdough aka Gumpaste laa..nak menerai buat bunga sendirik





muffin case n casing plastik...





reben velvet



hiasan gumpaste







hiasan ros ni aku jumpa yang S,M,L




Beli 4 nozel tambahan



beli ini juga...




ladybird...




fondant flower..

3 comments:

anir said...

kak..casing plastik bek bli kat kedai barang2 plastik jek..lagi murah,kedai kek dia dah cas lebih...yg loyang bentuk mcm kunci dll tu memang mahal ,akak bakor kat loyang besar yg dlm 12x12 pastu amik kertas lukis/potong bentuk yg kita nak ate pehtu ikut je le bentuknye nak potong..takyah ssh2 nak beli loyang..tp jenis potong2 mcm ghini kena ttp kilo dan rm..stakat 1 kg tak bleh..mau 2 ke 3 kg..dan rege ikut kilo + ssh nak buatnye..
kat kedai bhn kek kat rumah ni sewa rm 15 satu cagaran rm 100..rm 15 tulah untungnye..rugi nak sewa2 ni ...panjang lak mukadimah haku ni..

Ct said...

Hai rinaa..casing plastik utk cuppies tu akak dapat 100 -->10.00, kalau kat muo , beli sikit 20sen 1 , beli 50 -->18 sen...jadi dapat 10 sen tu kira murahhh sgt dah..

kat sini jarang yang nak mintak bentuk2 lelain rina...derang macam tak nak pon....best aa rina dekat dengan kedai banyak pilihan...

Anonymous said...

hai kakak
kat mana akak beli gumpaste tu?
leh share tak?

leen-
own_panda@yahoo.com