Friday, June 20, 2008

Kawan Lama

Petang rabu aku berkesempatan balik kg kejap , pertama dari muo aku singah umah zizah bini daim...yang buat andamana pengantin tu. Tujuan utama aku, hantar album gambar kek yang dia nak untuk tujuan promosi...tengok2 zizah x de umah...g Langkawi daaa.. dengan daim dan maknya...waaa..sioknyerrr.

Pas tu aku g cari kawan lama aka classmate aku , Zaharah Gimin...Mak cakap dia keja kat restoren Kak Juriah , jadi tukang masak...aku keluar keta je, kebetulan dia keluar dari dapo...dia kata "Macam kenallll jee..." hahahaa...dah tak boleh nyuruk lagik.....berpelukan kami seketika, maklumlah last jumpa tahun 86 sampai le skg...dah 20 taun lebih...fizikal memasing dah berubah...
Zarah yang kurus langsing dah jadi ala2 aku je...gebuuuu..tanda laki memasing cukup bagi makan....wakakakaa.....

Bila dah lama tak jumpa..memacam perkara dibualkan..yang utama berapa anak, buat apa skg, laki..bla..bla..bla..sampailah topik terhangat, jumpa dak kekawan lama...si anu begitu..si ani begini...sejam rasa tak cukup, tengok2 dh pukul 4.30 petang..aku mintak diri dan bergegas ke umah mak...

Mak tengah sebok packing cakar ayam dan kerepek pisang...masuk bual2 dengan mak, bapak pon balik. Tengok tangan bapak luka2 dan lebam2 sebab jatuh disenggol orang kat depan umah bang boiman..dan kini beransur pulih. Mak apa lagi tanyalah pasal 'gold medal' yang aku dapat...huhehuhe...aku gelak je bila mak bebel kata aku tak hati2lahh..apa lah...

pas tu aku balik ke muo , singgah jap ke kedai musang..beli barang sikit je dah dekat 50 hengett...adoiii...terbeban sungguh rasanya, hati pun pegellll wae. balik terus kemas2 masak....

No comments: