Wednesday, June 4, 2008

Sedar Dari Lena Yang Panjang

Perghhhhh...tajukkkk....wakakaka...macam nak bikin novel..tapi sebenarnya aku nak ceritakan mengapa aku dah lama tak buat n3 kat sini..sebenarnya kami pergi bercuti..jalan2 cari pasal..hehehe..sambil berjalan cari orkid dan barang2 kek....Kami bertolak dari rumah malam sabtu...jangkaanya pagi sabtu...tapi habang aku balik keja petang tu cakap nak bertolak lepas maghrib....kelammm kabutzzzzzz haku berkemas..siap2 pukul 9.00 kami bertolak..naik tol Air Keroh.. sampai Subang kol 12.00...Nazir amek kat gate TUDM....

Bual2 dengan adik2 aku..tengok2 dah kol 1.40 pg...tidoooo...esok pagi2 aku tolong mud masak bi hoon goreng...pas tu jejenggggggg.....shopping timeee!!!!!! tempat pertama di tuju --> kebun orkid di kaw. Hosp. Kusta..
walahhh...rambang mata dennnn...belilah beberapa pokok... kalau ikut hati mau aku beli banyak sebab harganya yang murah, tapi mengenangkan nak bawak balik tu siksa...tak jadi nak amek banyak2 ..habang aku pun gerammmm je dengan pokok lada..dah la buah panjang2..lebat..heheiiii....





Lawatan ke Sg Buluh




Pas tu aku g LMC dan 1 kedai brg kek kat Rahman Putra...hadoiii...pilihan banyak, harga jauh lebih murah dari kat muo ni...cthnya kotak kek kat muo ni sekeping 1.20 sen...tapi kat sana baru 0.70...mana tak geram....tak sedar habis beratus jugak beli bunga hiasan dan barang2 lain..pas tu sambung ke Sg. Buluh..cari orkid lagi...tak de yang kenan...Sambung cari barang kek ke Bagus dan De manis Shah Alam.....banyak benar barang2 yang aku dapat...sukaaaaanya ati aku.....Alhamdulillah...
balik singah hangar TUDM jap tengok raptai fighter untuk esok....si Jiha siap terkejut dengan bunyi Sukoi dan Hornet yang kuat....tapi enjoyyyyyyy....




gambar2 ni smua habang yang snap..haku dah belezup menyusupp...


Petang pengsannnnnn.....malam pulak g Uptown Setapak...umatt punyalah ramaiii yang g tengok pasar...dapatlah beli 2 handbag ..ala murah2 je...tudung 2 lai..anak2 dapat baju, purse, mainan2...habang aje yang asyikkkk tak kenannnnnnnn...tah macamana yang dia nak pun tak tawwuuu laa...Balik sampai umah 1.30 pg... masing2 dah lepakkk...kwang kwang kwang..

Esok pg2 dah siap2 g hari terbuka TUDM ke 50...dekat je..depan umah adik je..orang punyalah ramaiiiiii...tengoklah macam2 kapal terbang..jet..fighter dan yang paling best tengok pertunjukan udara....berpusing..kuar api..macam bom..nak bertembung..formasi 50..macam2 ..sape kata tentera kita tak hebat ?
Orang yang komplen kata bising fighter kat sotkabar tu mmg sengalll...bukan senang orang awam nak dapat tengok dekat2 macan tu...hampehhhhh...









Hornet Fighters...laju sehhh




antara formasi yang dibuat...

Sukoi Fighter.....bunyi kalah F1...gempakkk...



Petang , kami bertolak ke Sabak Bernam...Penat tengok carboot sale kat std. Shah Alam tak ilang lagi tu..punyalah jauhh...sampai Ijok nampak Zaleha Orkid..dah berangan nak singgah balik esok...tempuh Skincan..ingat pache bila nampak sawah padi yang terbentang luas...pas tu Tanjong Karang dan Sabak Bernam..ingat kaktaya dan Pinat...Tn. Sikin pun asal orang sini.....habang aku kata kalau stakat nak tengok sawah, kat pt usup pon ada....

Sampai Sg Hj. Dorani dah kol 6...laaaaa...tempat nya gitu2 je...air surut giler...bila tanya bilik , tinggal 2 appartment kat atas darat je...hampehhhh...habang aku ngajak g Lumut..Hah ?? bio betol....Kami jalan lg...sampai Bagan Nakhoda Omar pun sama..hampehh..hampaaaa je rasa ati..tengok kat paper macam baekkk je...last2 kami buat keputusan patah balik...Rasa macam nak cari je kawan lama kat Bukit Rotan - Kak Rabitah..takut dia tak kenal lg dengan aku....

Balik ke Shah Alam habang aku masammm je..ilang semua peluang nak g Zaleha Orkid kat ijok.....sampai umah dah kol 9.30 semuanya lepakkk...habang kata sok pg nak baik..bebudak seme moncong...apa nak buat..ikut je laaa...kol 9.00 aku bertolak balik..ngala ke USJ nak cari 2 lagi bakery supply..tak jumpa..last2 call Rina tanya BWY yang kat Pucong...redah je laaa...setelah bersusah payah..akhirnya jumpa...alhamdulillah...beli2 abis 2,00...oklah...banyak yang aku cari dapat...

Kendian bergerak ke Nilai....g umah Ajib , sib baek nurul ada umah..kelur dari umah nurul dah kol 6.00..tuju Melaka pulak, bebudak mintak beli kolam plastik sebab x dapat berendam...sampai umah kol 9.30 malam...alhamdulillahhhh...
pagi semalam..habang masih cuti, ajak dia g Pt. Jawa cari orkid...dapat beli 4 pasu...oklahh..tambahkan koleksi yang ada... kes kes kes...

No comments: