Sunday, August 3, 2008

Menyelam Sambil Minum Air

Dah terlanjur datang Subang, aku menyingah sekali ke neseri orkid Uncle Wong kat Jalan TUDM , beberapa minit je dari umah mudah. Balik dari umah Lynn, singgah terus ke umah Uncle Wong ni , disambut mesra oleh anak , isteri dan uncle wong sendiri. Agaknya derang pelik, ada gak orang yang datang beli bunga pukul 6.50 ptg...haruuuu..

Masuk ke neseri terussss rambang mata..hahaha. Mana tak nyer, itu cantik, ini cantik, ini berkenan, itu mau...hari makin malam, last2 sambar 1 catasetum, 1 vanda dan 1 belina..kopak 70 henget...ngeh ngeh ngeh..Hati dah sangkut dengan ini, tapi angkel kata..tatak juann ooo..mau kasi manyakkkkk dulu ley, huhu..aku balik dulu, dengan janji pada uncle wong, esok pagi datang lagi...


dendro pujaan

Sampai umah adik, kami usunglah naik , ajir dah gelakk je, dia kata dah agak dah mesti aku sangkot kat neseri wong.Bila aku kata esok pg pegi lg, dia nak ikut , nak tgk kebun orkid 2 ekar tu...excited le tu. Pas mandi dan solat, aku keluar lg, makan daa..penat, sian..adik pon td kusus kat Kalumpang..kita org g kafe zul yahya sek 13 (?)...pas tu g umah kak Tina , member cari kat bukit Jelutong..Ya Allah, rasa macam dah lama kenal je..kak, TQ atas sambutan dan layanan baik pada kami yaa...dalam gelap2 tu sempat lagi kami belek2 orkid...pas tu ajir ajak g uptown shah alam...belilah beberapa tudung..

Pagi tadi , kol 9 ++ aku dah terpacak kat neseri angkel tu , bujangnya yang hensem tu kuar pulak kebon 1 lg...ati bekenan dengan doritis, tapi hai...terperanjat katak bila tauuu rega sebenarnya...wpon ati dub dap2 dah tersangkot...


ajir setia anto aku ke mana2 dgn pesen lambot pacaknya


Puas kami merayau2 kat kebun angkel, tengok itu, belek curly, phal cc, alba..akhirnya aku beli ini...dari 'mamak'nya, mama / induknye - angkel kata mamaknya....6 cutting/anak dan 3 pasu pokok matang , hadiahkan adik 1 pasu burana, dia beli 1 pasu lg dendro hybrid merah hitam....







dengan curly yang menarik hati...

posing lagi....

hemm..wangiiii..beli cutting je mampu...

Cik bellina yang dah selamat sampai umah dengan aku petang tadik...

3 comments:

dilaOHdila said...

Kak cgust... shuntek Orkidnya tuh
arituh gi LAMANada banyak pokok ORKID
teringat pulak pada akak (ngehngehngeh)

Ct said...

Dilla, len kali kalau jumpa orkid cecantik, jangan ingat je..belikan sekali dan anto kat akak..hehehehe

Ellyza Rafi said...

Kebun orkid mane ni