Sunday, August 10, 2008

Projek Muffin

Alhamdulillah, malam ni sempat gak masuk umah ni..tadi masa nak masuk kat depan pintu dah ada sawang2..terpaksalah sapu2 dulu, daun kering pon banyak..sib baik bawak pongkes dengan sapu gerang...siap dahh...

Minggu lepas aku buat satu projek muffin , tempahan cikgu Sabariah yang nak mengawinkan anak perempuannya, dia tempah 1,800 biji muffin. Aku mulakan pada petang rabu, sampai malam kol 10.00 mlm baru dapat 600 biji..siap pack sekali. Aku buat sorang je , si nabil dengan jiha tolong masukkan dalam packing je...


ni baru seutit dari tempahan

Khamis, aku cuti rehat (sebenarnya aku jarang sangat amek cuti termasuklah mc) aku mula membakar pada pukul 8.00 pagi, kakak pon datang dihantar bang din dalam lebatnya hujan..sepanjang pagi hujan. Dengan bantuan kakak dan 4 oven elektrik, aku siapkan semua tempahan menjelang pukul 5.00 petang, lepas tu aku tolong kakak maraton packing , budak2 pon dah balik sekolah, semua gotong royong membantu...siap semuanya. Alhamdulillah....

alia bawang putih pon nolong tau..


sebahagian muffin yang sedia untuk dipacking


alia tengah mengira..tah betul tah tak....

Tepat pukul 9.30 malam, aku sampai kat umah kak Sabariah di Taman Murni, pes taim jumpa akak tu , kami sebelum ni berhubung cara coling2 aje..hehehe...borak2 jap aku pon mintak diri balik..kak sabariah jemput datang sabtu tu..Insyaallah..Tapi akhirnya aku x dapat datang , ada hal yang lebih mendesak di Melaka yang perlukan tindakan segera...sorrylah kak, jangan kecik ati ya...

nabil jaga kotak2 muffin dalam keta



Mak pantin , kak sabariah dengan abangnya, En. Hassan


pelamin cantik menanti mempelai...


2 comments:

PINATBATE said...

Tahniah...zaman dah berubah...dunia dah maju..bisnes makin kencang..

Ct said...

wakakakaa...alhamdulillah..Sikit dapat di bahagi2. Masa ni la pulak mesin basuh rosak..rtax insuran mati..sakitttt...