Friday, May 16, 2008

Baking Project

Semalam aku bakar 3 biji kek dan 30 biji cupcake lagi..puncanya, kengkawan mintak untuk kelas masing2..merayu..haku ni jenis tak sampai hati...pas tu aku kira2 aku sempat siapkan semuanya, jadi aku terima laa...


Aku mulakan kerja menyediakan buttercream sebanyak 1 kg , fresh cream 1 pek dan menyolek 3 biji kek beso seawal pukul 3.00 ptg...sebanyak 8 biji kek perlu aku solek sambil membakar 3 biji lagi dan 30 biji kapkek yang kawan order last minute...nak tolak kesian..

Segala yang aku rancangkan berjalan lancar, dibantu sikit2 oleh Najwa...
Alhamdulillah..dia banyak bantu cuci alat..masak air panas, selet krim putih kat kapkek...packing...boleh harap jugak anak dara aku ni...Gitu gini, siap menyolek dah kol 10.00 mlm...kemas...tepat 11.30 aku dah landing..mata dah kelat...Nah, ni antara hasil kreativiti tangan aku ...









HG 1




HG 2 - ini yang dipotong kat perhimpunan tadi...










HG 3 - kek untuk jamuan student..


Haaa..yang ni pulak tempahan dari rakan2 untuk anak murid mereka










Hai..yang ni aku tak taw ngape gambo jadi camni...dah puas aku betulkan..sorrylah korang kene sengetkan pala....






Feedback yang aku terima tadi majoriti rakan2 suka dan berpuas hati, alhamdulillahhh...Ramai juga yang bertanya..nak tempah untuk pertunangan dan kahwin ahli keluarga...Ni hasil gambo cupcake yang rupanya dah diambil oleh habang malm tu....






Balik sekolah tadi, Nabill gesa nak jugak bagi hadiah kapkek berhias kat ustaz dan ustazah sekolah agama. Aku buatkan hiasan kejap, yalah kapkek dah siap, tinggal hias je..lebih kurang 11 biji kapkek aku hantar bersama blackbottom cheese kek yang Ustz. Zul tempah untuk meraikan guru2nya...Terima kasih ustaz...



Alhamdulillah, semalam dah dapat bagi abang sikit duit untuk renew roadtax unser yang dah kiok 1 minggu lalu...tapi yang x syioknya, abang aku tak dapat bahagian cuti..kengkawan seme dah pulunnn..ada 3/4 ari belen..tapi kena kat tarikh yang aku bzzzz nak siapkan muffin tempahan bos pp aku...mana aku tak hangat.....asyik2 failllll je nak bercuti....



No comments: