Thursday, May 8, 2008

Kek lagi...

Hari2 aku buat kek...Hari2 aku bau kek..tapi dah berpuluh hari aku tak makan kek..sebab... tah lah...dah tengok dan bau selalu kott ...tadi aku potong karot kek yang aku buat..aku bubuh hazelnut baki tah bila ..jumpa bila aku selongkar petiayes..wakakaka...tengok2 elok lagik..sebab dah bakar siap...aku campur sikit kismis...

Untuk Khoo dan kak Raiha, aku boh kismis dan almond. Untuk kak aida , dia request nanas tin dan kismis , aku buat sekali untuk non...ni antara pelanggan tetap aku..hemm..pada pendapat aku , resepi cgu suria agak manis...len kali aku kena kurangkan gulanya...tapi kalau orang suka manis, sedang elok le tu...bukan le manis gilerrr...tapi manis laa...

Honestly aku cakap, semenjak buat kek karot masa sekolah dan kat maktab berbelas tahun lalu, aku tak pernah buat lagik, sampailah semalam...aku pon dah siap potong2 sikit nak bawak ke sekolah esok..nak buat promosi dan sambil2 jamu kawan...serampang dua mata le tu...tadi pun aku rasa sepotong je..rasa mabeles...boleh masuk list kek jualan aku ni...

Harga barang2 kek dah naik betul..tadi aku pegi Jessery, tengok2 beli barang tak seberapa , dah kena bayar dekat 70.00...huhuhu...coklat masakan satu bar pon dah 18.00 henget lebih...mentega aku tengok dah 4 ++ seketol...tu brang gitu2 je...hempphhhh...kalaulah kita boleh produce produk sendiri yang serupa menggunakan bahan2 tempatan kan bagus...alamak, panjang pulak bebel...
Hari ni aku mekapkan sebiji kek dan sedozen cup kek untuk sambutan hari ibu ahad ni , tempahan dari anak2 murid ku..esok pagi penuhlah keta aku dengan kek..apa tah nyer...1 kotak beso kapkek , 1 kek , 4 keping carot kek...alhamdulillahhh rezeki Allahhh..semuanya aku laburkan untuk keperluan keluarga dan anak2...semuga hasil titik peluhku membawa keberkatan dan manfaat kepada kehidupan mereka...aminnnn....

kek tempahan ina, ira, shella dan kengkawan nya..suprise untuk seorang guru..siapa yang bertuah tu agaknya...dah tentu bukan aku laaa....

ni kap kek tempahan umi untuk ibunya yang tersayang..sorry gambar teruk..maklumlah pakai kamera hp yang cap ayam je...

Projek selepas ni agak banyak juga..rasa2nya kalau aku pejam mata, pk diri sendiri, harus dapat satu kamera digital sony yang aku idam2 kan tu..tapi roadtax unser dah kiok la pulakkk...hemm...dilemaaaa lagikkk....antara keinginan diri dengan keperluan keluarga, yang mana satu perlu diutamakan ?

No comments: