Sunday, May 4, 2008

Semalam telah berlalu...

Semalam aku sebuk...pagi2 siapkan anak bujang nak g kem bestari solat...lepas tu aku pulak pergi sekolah ..ada kelas tambahan KH ERT. Kat sekolah aku pulak tengah taklimat kerja kursus KH, PEKA, Geografi dan lain2 lagi...Jumpa ramai juga kawan2 sejawatan...sebuk derang tanya ngape aku tak datang...laaa..aku tak dapat surat, cemana aku nak datang walaupon di buat di sekolah sendiri....

Lepas habis kelas tambahan kol 11, balik umah jap sementara tunggu anak bujang aku balik kem..dapat call dari mudah, katanya , dia terlanggar orang kat Paya Redan, Pagoh..Hahhhhhhhhhh???? Yaa Allahhh, aku dengar suara dia panik ..Mudah kata orang tua tu tetiba je muncul..dia kata wak tu macam nak jalan tegak, tapi tetiba je belok kat depan keta dia...mudah terkejut dan trauma sangatt.....kesian. Dia Kata dia dalam ambulan nak keHospital Muar...

Ambil Nabil..kendian aku bergegas ke hospital..g emergency room...aku tengok mudah dah ada situ dengan kakak nazir..wak berdua tu tengah dirawat..sorang g x-ray, sorang tengah cuci luka...gitu gini..lepas 2 jam..derang kena admit ward...mudah dan zurina uruskan..sementara nazir dan mak bapaknya uruskan keta yang teruk giler2 - bumper hancor , radiator pecah , lampu2 seme habis..hud depan bengkok, banyak lggg...huhuhu....aku terpklah berapa banyak rm nak kena habis tu....

Nazir datang ...dan bincang dengan anak menantu wak tu...derang setuju settle tepi je..anak wak tu pun ada mention, wak tu datang dari Panchor nak g jemputan ke umah mentua(besan)nya di Paya Redan, lepas tu wak pompuan nak g kerja kat hentian plus..anaknya juga kata, bapaknya tak berapa sihat...sebenarnya derang tak bagi wak tu naik moto..derang nak jemput..tapi wak tu yang iya2 nak datang sendiri...wak tu macam ada masalah ingatan sikit sebab dia tanya 1 benda berulang2 kali..pas tu bila nurse tanya satu benda, jawapan dia berubah2 je..kesian....

Lepas tu kami gi makan jap..dah kol 2..lapo giler ni...lepas makan aku tanya apa perancangan nazir lepas ni..nazir nak balik KL gak malam tu..sebab ari ni dia keja...aku suruh nazir g tangkak , setel kes dengan anak wak tu..sementara aku bawak mudah amek barang2 dia..beli tiket bas dan balik rehat jap kat umah aku...

kesian aku tengok budak berdua tu...bengang habis...yalah..bukan seringgit dua yang nak kena keluar...tapi makan ribu ooo....walaupun boleh claim insuran ..tapi macam2 nak kena bayar kan ? Petang tu , kol 4.00 aku keluar lagik ke bandar, amek nazir yang balik dari tangkak..derang rehat2 jap..aku masak ala kadar..sebab aku lom g shopping barang dapur..lepas makan, kol 7.00 aku hantar derang ke bus stand Pagoh...dan mudah selamat samai ke KL pada pukul 10.00 mlm...aminn..

Derang kata sorry sebab menyusahkan aku keluar masuk nolong derang..ala dik, bukankah kita bersaudara...aku sebagai kakak takkan sampai hati nak tengok je adik aku dalam kesusahan...hemphhh..aku tolong bukan harapkan pape...mana tau suatu hari nanti derang pulak kena tolong aku kan ?..

2 comments:

muor76 said...

huhuh.. teringat kawan muor terlanggor org tua kat pagoh ke panchur.. cuak gak kawan tu.. org kampung datang ingat nak belasah.. rerupenye orang tua tu lak kene marah lintas tak tengok kiri kanan.. siann pakcik tu..

Ct said...

adik aka tu pon camtu muo...kesian dia..pucat2..trauma jangan cakap laa..pakcik tu pulak berulang2 tanya sapa langgar dia...dia macam x ingat..anak dia ckp mmg mcm tu...