Monday, May 5, 2008

Happy Birthday Heroku...

Inilah heroku...the one and only....penakut...manja..mengada2...suka sangat dikacau oleh kakak2 dan adiknya..kekadang sampai terjerit2...bila dah macam tu selalunya haku pun menjerit sama....dah tu seme terdiam..mulalah ceramah agama dan tazkirah dari ibunya...baru derang taww...

tengoklah gaya heroku ni...malu2 tenuk

Nabill Fahmi dilahirkan pada 6/5 /2001...secara ceaser...kerana aku mengalami sakit bersalin , tapi rese bby nak keluar x de...jalan dah bukak. Tak tau kenapa..Bila dah dok berjam2 dalam labouroom , tenaga semakin lemah, bila psg CTG scan..doc ckp heartbeat bby semakin lemah...doc kata nak ceaser, nak jumpa habang aku...

Habangku pulak balik kg amek mak aku..last2 aku sign sendirik bila doc kata x leh tunggu lg. Selamat di bedah , aku hanya jumpa habang dan mak petanggg..selepas 4/5 jam selesai bersalin dan di bawa ke wad. Maka, Nabill pun diasuh dengan penuh kasih sayang..tup2...dah 7 tahun usia dia...Sejak sekolah , nabill lebih matang..tapi semakin pemilih...kalau makan..Ya Rabbiii...pilihhhhhh jangan sampai termakan sayur...selalu sampai nangis2 dia bila aku paksa makan sayur...terutama green vege...sebab tulah dia kuruss...ari ni dia demam lagi..dia kalah sangat dengan cuaca panas..walaupun dia suka minum air masak..balik sekolah je dia dah terlepek...

Hati ni ni lembut dan sangat manja dengan aku...tido malam pun nak sebilik dengan aku walaupun tido kat tilam lain...dia suka sangat menyelit tergedik2 kat aku kat g memana..sementara hadek dia langsung x kesah..tido dengan sape..pon boleh..tapi Nabil ni penakut bila bab makan ubat..gelap..nak jalan ke dapo pon dia takuttt..walhal umah terang benderang...kekadang kelako dan kekadang aku naik menyampah pulak...



weiii...jangan le gadoh..tengok tu..masam muka jiha...

sabo2..bawak berunding..

Tapi belum puas bermanja, dia telah mempunyai seorang adik masa dia berumur 1 tahun 6 bulan..kesian...tapi apa nak buat, dah takdirnya begitu. Dia ni mmg agak lembut dan baik jika dibandingkan dengan adiknya...wajahnya juga agak girlish...orang selalu tersilap tengok kata dia pompuan..adiknya pon sama, kalau gaduh2..dia yang menangis..pas tu adik dia ejek2 kata pom puannnn...lagilah abang dia kuat nangis..gembeng budak nabill ni..

Doaku..biarlah nabill menjadi anak yang baik..soleh..bertakwa.berguna.. kepada ibu bapa, bangsa dan agama suatu masa nanti. Dia juga harapan ku untuk membina dan mengekalkan ikatan kekeluargaan kami semua nanti...HAPPY BIRTHDAY NABILL FAHMI ...yang ke 7. Kek beso ibu tak buat..tapi untuk nabill dan kawan2 ibu dah siapkan 50 pek jajan dan 50 biji muffin coklat...



berlagak hero le konon..hero gembengg...



ekellleeee...budak laki mana main mende2 macam ni....

4 comments:

PINATBATE said...

Selamat ulang tahun Nabil semuga menjadi anak soleh..anak lelaki sorang agaknya memang gitu..abang kat rumah ni pun manja dan penakut lebih dari Izzah...

Ct said...

terima kasih acik pinatt..ni pon belum baik demam

soulha,cairo said...

Happy Birthday sayang Nabill..senang ler nk ingt hari birthday nabil awal sari jer dr baby soriyem..nanti2 achik blik msia kita boleh sambut sekali dng baby yerk..

feel nabill sebijik mcm abg sorieym si sofwat tu..dengan muka agak girl skit and manja ngada2 nak tidur dng mak takut gelap..hehehe....apa2 pun semoga menjadi anak kebanggaan keluarga yer sayang...beljar rajin2 pandai mcm ibu..

Ct said...

TQ acik sue...boleh aja kita buat ghatering..togather2 gitu..