Friday, April 25, 2008

Kek Kerastangan Ku

Inilah antara kek yang aku siapkan petang tadi...

untuk iza - housewarming kendurinye esok..kek ni ada peristiwa, aku terbalikkan malam tadi..pecah sikit...lantas aku potong..repair...dan jadilah macam ni , aku gunakan fresh cream dan buttercream ...


Ni kek kak Rohana untuk anniversarynya yang ke 11...gunakan fresh cream gak, pas tu aku balas dengan buttercream ..berat 1kg lebih..rega 26 ingitt...
Haaa, hak ni yang semalam...kek coklat dan disalut dengan coklat..untuk hantaran pengantin...tapi kak Lin tak bagi tau, haku pon cocok la selamat bertunang...Rupa2nyer menikahhh...wakakaka...
Kek ni aku x deco dengan buttercream atau fresh cream sebab nak jalan jauh2..takut cair dan rosak di tengah jalan...
nak tepek ganace pulak belum pandai...
tingin gak nak buat fondant..tapi belum ada masa...
nak kena masuk kelas ni..

Yang ni pulak untuk kak kamariah..nak raikan anaknya yang dapat tempat pertama seluruh tingkatan...kek coklat gak dengan fresh dan buttercream...reganya 27.00

Haa..yang ni kira kejayaan besarrrr pada aku laa..Pes taim ni buat Black Bottom Cheese Cake..selalu aku buat chilled aja...berhati2 betol...takut..sebab order kawan sekolah Ust. Hjh. Haslinda untuk meraikan anniversary dengan suaminya ustaz Zulkifli...Rega 75.00 , berat 1.5 kg..deco dengan fresh cream je..

untuk semua kawan yang menyokong..terima kasih daun keladi...pada sesiapa yang berminat (area muo je) bolehlah email aku di
cguct1970@yahoo.com atau tel 06 9539435 , atau tinggalkan mesej di blog ni
kang haku contact semula...

6 comments:

Anonymous said...

amboi kencang betul masyuknye....

PINATBATE said...

Tahniah...semuga bisnes bertambah maju...

Ct said...

wakakaaaa...Alhamdulillaahhhh Rina adalah sikit2...bukan banyak pon. Lainlah rina...hari2 masukkk...akak ni hari2 keluarrr...

Ct said...

Pinat, alhamdulillah...rezeki anak2..
asalkan kita sanggup berpenat2...

Anonymous said...

Tahniah kakct cantik2..waduh senyap2 rupanya pandai betoi berdecor yerk..semuga bertambah rezeki kak ct..

psstt.kakct mana resep BC kt sue..dah terlepas birtdy boy ku pun..bln depan birthday ahmada plak..kejap jerk setahun.,akak kombain BC deng whipping tu camner? klu tk secret boleh ajar skit..

suka tengok pic2 kt sekolah akak..akak nie mesti cgu sportingkan..bestnya.

Ct said...

Sue, akak dah pm tru cari ...tak dapat ekk ? Laaaa haiii...Takpe. Kang akak Pm lagik....