Wednesday, April 9, 2008

Tambah Orkid lagi

Oleh kerana minat yang mendalam terhadap orkid..aku singgah ke Nurseri Pesona Rimba di Jln. Simpang Rantai BP dalam perjalanan balik dari ambek chiller semalam. Masa pergi, haku dah aim awal2...cakap dengan habang aku, balik kang kena singgah..dan habang tunaikan permintaan aku...

Masuk je ke Pesona Rimba haku dah terpegun..waaaa..banyak sangat spesis dan hybrid yang aku dapat tengok..ada denro, mokara, epidendrum, bulbo (kalau x silap), spathog, phal, onicidium , orkid liar dan banyakkkkkkkk lagi...naik rambang mate aku nenok nyerrrr ...adehhh, ngencesssss....

Habang aku teruja sungguh tengok phal taiwan warna kunin, tapi reganya x mengizinkan sebab baru rabak dengan chiller tadi, haku pulak melawat ala2 YB ke semua pondok2 orkid..haku tertarik dengan phal ini...cantikkkk sangat, baunya pun harum..pdox opm cakap , namanya phal violencia...tak kesahlah..apa2 pon aku suka dengan keharuman dan wangiannya..tenang je menaip dengan ditemaninya...

Pas tu aku amek yang ini , dendro hybrid rasanya...cantik gak, aku tak kesahlah. sebab aku memang suka dengan bunganya. nampaknya bertambah lagi koleksi orkid ku dengan kiriman aliff yan telah kuterima pada hari ini. Cik naa pulak mengirimkan japanese rose dan bunga raya. Japanese rose tu aku nak tanam sendiri, kalau bunga raya tu kasi kat mak , sebab dah tak de space lagi kat umah ni...

Yang ni aku snap malam aku balik dari rengit kat stesen minyak Semerah. Habang aku gelengggg je..dah parah bini aku ni...lantak laaa. Janji puas ati, ala bukan aku kaco orang pon, cuma amek gambo je, tu pon aku mintak izin uncle yang jaga shell...

4 comments:

dilaOHdila said...

kak Cgustni tangan berseni.
tanam apa ajer mesti menjadik.
Lainlah tangan den ni kak.
Kereh kematu dibuatnya (hehehehhe)

Ct said...

Alhamdulillah...dongkee aku terus sejukkkk tanganee..isolah aku nambah koleksi kembang iki...

sue,kaherah said...

cantik2..hanya mampu melihat jerlah..akak snap ler keseluruhan taman mini akak tu..sue nk tengok..aci tk?

Ct said...

Insyaallahhhh...kang akak tepek gambo yaaa..