Thursday, March 20, 2008

Kegemaranku 2


cupcake Untuk Non Zaihana bertunang


kek hari lahir anak sahabatku


kek aneversary untuk kawan sekolahku

Aku juga suka mencipta dekorasi kek...
bila aku mendeco aku tumpahkan seluruh perasaan
dalam jiwa keatas permukaan kek yang ku sapu itu...
jiwaku tenang dan gembira..tenteramm...
dah banyak juga kek yang aku hias dan digunakan untuk
majlis khawin ke...hari lahir ke...saje2 makan ke..

kebanyakkan pelanggan ku terdiri dari rakan2 sekolah..
anak murid pun ada jugak..aku buat dan hias kek mengikut kemampuan
dan kehendak mereka...tapi ada juga pelanggan yang banyak kerenah..
nak makan sedap..tapi x nak bayar lebih..hangin haku...
orang yang kedekut pahit macam ni dah ramai aku jumpa...
kalau beli kat kedai cha tu tak bekira..mahal pun bayarrrr...
tapi kalau beli dengan kaum sendiri..
dah murah..nak murahhhh lagik..grrrrrrrrrr...meowww
Antara kedai bakeri yang selalu aku kunjungi adalah
Jessery kat taman orkid dan Ezy Bake kat pesta..
Ah Yong dari Jessery memang baik orangnya..
aku kenal dia dah lebih 5 tahun...dia suka memberi
cadagan/idea jika ku tanya..dia juga tak lokek informasi..
Ramai kengkawan aku tanya, ngape aku tak bukak satu kedai kek...
hahahah...bukan tak nak...tapiiiii...aku tak de pengalaman...
kalau aku nak meniaga..aku kena bagi 100% komitmen pada kedai...
kang x de masa pulak nak bertenet...ala..niaga sikit2 cukuplah...

No comments: