Thursday, March 27, 2008

Tak Sempat...

Kesibukan ku dua hari ini memaksa aku untuk tidak meng'update' blog ini..ini adlah kerana semalam , habis je kelas , ada mesyuarat hingga hampir pukul 2 lebih...balik rumah, ngalahkan lipas kudung masak nasik untuk anak2...
lauknya ku tapau saja dari kantin ari tu...

Tepat pukul 3.20 , aku dah terpacak kat Wisma Pandu Puteri Daerah Muar, ada mesyuarat kerja untuk MAT Johor yang akan berlangsung pada Ahad ni kat Muar Tarders..Raja Zarith pun akan berangkat sama...gedebak..gedebuk..
jumpa comitee members..sembang..bincang..tup2 aku ditanya sumbangan sekolah untuk MAT...Alamak...mana aku taww. MMg tak dpt information..

Bincang2 , PP sekolah aku bersetuju untuk menyumbang Muffin coklat base on kapkek balance yang aku bawak ptg itu, belen dari tempahan non tu..habis mesyuarat, derang ke Muar Traders , aku balik ke rumah..sampai umah..rehat kejap, bukak kedai dobi...sama membasuh aku kemas umah ...

Malam..lepas budak2 balik ngaji, kami menghala ke Sabak Awor untuk makan..
gitulah sebulan sekali...pilihan tempat bergantung kepada suara ramai..kalau ramai nak western food, pizza lah pulak..atau mcd..atau keyeffc..wahhhh...dah cantik dah tempatnya..tapi..ALAMAKKKKK!!! kamera tertinggal la pulak...

Semenjak dapat kamera pinjam ni, syokkk ooo amek gambo..tapi x leh aa lawan dilla.....dia mmg pro, gua ni baru nak belajo...makan2...pilihan menu, Nasi putih/ lemak, sotong goreng tepung, ikan pari bakar sambal, kangkug belacan dan kupang sambal...Alhamdulillahhhh...baliklah kami setelah didenda 46.00

Pas tu balik umah sediakan bahan P&P esok pagi (arini)....pukul 10.40 mlm dah x larat daah mata..walaupon dah 'congkog' mate dengan batang mancis, tapi mmg boleh lena depan pc kalau duduk gak...

Pagi tadi macam biasa g sekolah...pepagi isi perut jap, makan sikit dulu..pas tu ngajaoooo....rehat g kejo PK KOKO..bincang pasal program PP...pastu kejo kak Loyah..bincang pasal anggaran belanja untuk jamuan..sambung ngajo balik ..habis ..free 2 masa , duduk menanda folio yang sekotak beso tu..yang bwk balik umah sekotak tu pon belum sentuh lagii...adehhhhh....

Balik sekolah lepas jamuan ringkas perpisahan sorang staff sekolah..dah kol 2.00+....gitu gini sampai umah dah kol 3.00. pas tu relexx...baru elokkk landing..mata pun baru nak katup..tetiba..IBUUUUU!!! ayah balik dengan orang ASTROOO...Hah???? Alamakkkk....dia buat dahhhhh....

Semalam dah bertekak dengan habangku pasal ASTRO...bukan aku tak suka..tapi aku bimbang kalau anak2 syokkkk sangat sampai lupa keja2 sekolah. Tapi tadi aku dah siap2 warning anak2 aku..kalau keputusan ujian teruk..aku terminate ASTRO ni...pas tu syarat aku..keja sekolah mesti siapkan dulu..baru aku pertimbangkan nak tengok..anak2 aku biasalah..melekat kat Ceria dan disney...siap tahu no chanel lagik...haku pon tak taw..diaorg lagikkk laju..

Kol 5.30 aku kuar g beli peralatan untuk Renjer..derang nak buat perkemahan..
sib ada duit sikit...gitu gini balik sampai umah dah kol 7..singgah jumpa kengkawan taman pulak...singahlah kejap..dah lalu2 tu..kang orang kata sombong plak...

Sabtu dan ahad ni pun x cuti...sabtu ada majlis kat sekolah sampai petang..anak2 pon sekolah ganti..pas tu nak blik kg kejap, kasi mak duit sanggu sikit..pas tu ahad pagi duty plak MAT kat Traders sampai ptg...sib baek kursus KH yang dijangka 31hb ni di tunda, kalau idakkkk.....fewwwww..tak bau rumah le haku....

2 comments:

PINATBATE said...

fuhh...
penat baca diary cguct ni...ngalahkan YB sibuknya...semuga dirahmati Allah

Ct said...

ya pinat..nak buat macamana...
dah diberi tanggungjawab..
kenalah laksanakan...