Saturday, March 22, 2008

Kepah la pulak...

Kepahh..kepahhh...sape nak beli kepah....
wakakaka....ni lah kepah yang ct dan habang carik petang tadik...
sejam setengah dapatlah banyak itu....Alhamdulillah..

Ceritanya, abang nazri ada kasi ct kepah sikit 2 ari lepas...
balik umah terusss masak goreng berlado...
kami seme berebut2 makan...sedap..
yalah ..benda orang bagi..pas tu mulut ni pulak
gatal2 cakap, kalau nak g cari ajak le kami...







Hasil penat mengagau dalam air surut....

Petang tadi dalam kol 3.30 , habang tepon..
soh siap2 nak cari kepah dgn abang nazri..
air da surut.dia balik amek ct, terus g..
bawaklah baldi dan bakol untuk mengisi..
siap bawak selatah rebus yang gosong lagi...

Sampai kat tempat yang dijanjikan tengok2
abang Nazri tengah menjala..
dah dapat 2 siakap dgn udang galah..
jongkong pulak tu..benggang sehhhh...
dah le pagi tadi mancing kena belasah buntal..
mmg x de ong ari ni....

Leha pun ajar macamana nak turun dan jalan dalam air
juga cara2 mencari kepah..
Ct pun cuba laa...gagau punya gagau..eh dapatttt...
seronok x terkata...habang pulak ngala ke tengah sikit...
rupanya kepah ni hidup berfamily...
jika jumpa bby kepah..cuba gagau sebelah2nya..
pasti akan jumpa lah mak dan bapaknya pulak
cari punya cari..gagau punya gagau...
dapatlah banyak gak..
kumpul2..bawak naik atas...
ya Allah..berat x terkata...

Ya Rabbi...naik naik terasa sangat penatnya...
tak terkata..dengan cramp kaki lagik..

kalah buat larian 8,000 meter...
yalah bukan pernah buat pon sblm ni...
fes taim ni...tapi not bad laaa....
tengok2 dapat 2 bakol....Alhamdulillahh...


Balik umah bersihkan diri..mandi..
start masak...separuh bagi kengkawan...
suku ct rebus amek isi je..boleh masak2 lain kali..
dan selebihnya masak goreng berlada...
siap..apalagi masing2 serbu.....keh keh keh...




jom makannnnn....


5 comments:

PINATBATE said...

Kat kampung kami popular dengan MENTARANG...dia tu kakak sepupu mentua jiran abang ipar KEPAH..

dilaOHdila said...

nek nang kampong ku aku NGARAni iki si 'aleale'....
enak aaaaaaaaaaaaaaaaa

Ct said...

wakakaka....lawak aa korang...
pinat, kang nanti kalau kita dtg sg beso ..jamu mentarang ekk ?

dilla...lala kalau kat sini kecik sikit...rasanya lebih sedap kepah..

muor76 said...

kepah? cam sedap jerk..
lupe ler sameade aku pernah makan kepah atau tidak.. kalo kupang ade ler makan...
sedap ke kepah? adekah sampai menjilat siku? heheheheh

Ct said...

sedapppppp....